Ik vertrek al over 3 dagen?! - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Lars Foekema - WaarBenJij.nu Ik vertrek al over 3 dagen?! - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Lars Foekema - WaarBenJij.nu

Ik vertrek al over 3 dagen?!

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars

05 September 2015 | Nederland, Schagen

English translation below!

Hallo iedereen die mij op de voet wilt gaan volgen in het land wat bekend staat om zijn wijn, schapen en prachtige natuur!

Al lange tijd was ik met het idee aan het spelen om oh zo heerlijk cliché "er even tussen uit te gaan" en zo begin je met plannen maken. Waar ga je heen? Hoelang ga je heen? Wat wil je gaan doen?
Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik precies voor Nieuw Zeeland heb gekozen anders dan dat het lekker ver was en er mooi uit zag op de plaatjes. Ik weet het, veel platter kan ongeveer niet, maar hoe moet je anders kiezen uit alle landen van de wereld?
Het idee was eerst om een halfjaar te gaan en ik zou zelfs al in februari dit land ontvlucht zijn, ware het niet dat het rond de zomer opeens wel erg goed klikte met een oude vriendin en 6 maanden opeens wel erg lang leken.
Wat ik wilde gaan doen wist ik eigenlijk al eerder dan dat ik wist waar ik heen wilde: werken voor kost en inwoning, ik verdien er niks mee maar ik mag slapen en eten bij de mensen zelf. Dit leek mij een mooie manier om te reizen, ook omdat ik in mijn eentje ga en je zo heel gemakkelijk mensen zal tegenkomen.

Het is nog steeds een raar idee dat ik over minder dan 8 dagen aan de slag ga in een hostel aan de andere kant van de wereld. Hier zal ik voor 2 weken onder de panne zijn, waarna ik naar de kust cross en mezelf ga vermaken in het stadje Gisborne. Hierna steek ik het eiland dwars over en ga 2 weken werken bij een B&B waarna ik de zee bedwing om over te steken naar het zuider eiland. Daar zal een geëmigreerd Nederlands stel met een boerderij met alpaca's de volgende zijn die mij moet gaan verdragen voor 8 dagen. En zo is het alweer 30 oktober en hierna ligt nog alles open, nog geen idee wat ik ga doen maar dat zal allemaal vast wel goed komen!

Groeten vanuit een zonnig Schagen!

Hello everyone who wants to follow me on my trip through New Zealand, the country famous for its wine, sheep and beautiful nature.

I've been thinking about going abroad for a while for some time now and thus you start making plans. Where do I want to go to? When? What do I want to do/see/avoid-at-all-costs?
To be honest, I have no idea why I chose New Zealand. Besides the fact that it is really far away, which is rather cool, and that it looks pretty on pictures. I know, there are more sophisticated ways of choosing your destination, but how do you choose a country to go to if you can go to any country?
The first idea was to leave already in February and to go for 6 months, but then I ran into an old friend of my and we clicked really well. Well, long story short, the original 6 months seemed a bit too long now so it got reduced to 4.
Even before I knew where I wanted to go to, I knew what I wanted to do. Through Workaway you can contact people, so called "hosts", who need help with a wide variety of tasks. I was planning on travelling through the country, helping and working at these hosts.

It is still a really weird idea that in less than 8 days I will be working in a hostel on the other side of the world. I still can't fully comprehend it and I'm leaving in 3 days! I will work at this hostel for 2 weeks, hereafter I will travel to Gisborne where I have to entertain myself for a week or so. Then I cross the island where I will work at a B&B for again 2 weeks. To get to the South Island I have to get across the sea in between the islands on my mighty ship called "a ferry". Okay, it may not be mighty or impressive, but hey, it's still a ship. When I've reached the South Island I will work at a farm with alpaca's for 8 days and after this I haven't planned anything yet, but I have all the confidence that it will turn out just fine.

Greetings from a sunny Schagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 7144

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 12 Januari 2016

New Zealand

Landen bezocht: